DIABETES·PERSONAL·ZWANGER

UPDATE | 38 weken zwanger

Hallooo iedereen! Morgen zal ik 38 weken zwanger zijn, en net zoals vorige keer is er in een paar weken weer heel wat gebeurd πŸ™‚ Het zal nu niet lang meer duren eer we onze mini zullen ontmoeten. Dit zal hoogstwaarschijnlijk de laatste zwangerschapsupdate zijn πŸ™‚

Zwangerschapsdiabetes

Zoals ik in de vorige blogpost al zei, is heel dat diabetes verhaal een emotionele rollercoaster geweest. Leuk is anders, maar na een tijdje lukte het me goed om m’n suikerwaarden onder controle te houden, door suikers te bannen en door m’n koolhydraten te beperken. Ik moet zeggen, je wordt wel creatief met koken zo, aangezien ik hier thuis dus glutenvrij Γ©n suikervrij moet koken. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik af en toe een gefrustreerd blijt-momentje had omdat ik zin had in een Snickers of een ijsje, en ik niet mocht πŸ˜› (nu kan ik ermee lachen, toen niet!)Β 

Naarmate het einde van de zwangerschap nadert, heb ik wel de indruk dat ik ‘minder moeite’ moet doen om m’n waarden goed te houden. Gisteren hebben we bv. nog frietjes gehaald (dat mag, om de twee weken πŸ˜‰ ), en stond ik 2u na de maaltijd ruimschoots onder de toegelaten waarde. Wel fijn dat het ook gewoon eens goed loopt πŸ˜‰Β 

Rond de tijd van mijn vorige post, moest ik 9 eenheden traagwerkende insuline spuiten in m’n dijbeen, voor het avondeten. Ik werd toen ’s avonds héél misselijk en wist met mezelf geen blijf. Bleek dat mijn suiker tΓ© laag ging en toen is mijn insuline van 9 eenheden naar 8 eenheden gegaan. Sindsdien ging het goed, gelukkig!Β 

Momenteel zit ik + 5.6kg boven mijn startgewicht van voor de zwangerschap, en daar ben ik op zich wel blij mee. Ons kindje woog vorige week 2.560kg, wat op zich ook niet zo héél veel is, vond ik. Zat zelfs onder het gemiddelde, maar nog wel binnen de normaal waarde. Benieuwd hoeveel ze zal wegen bij de geboorte, een zware baby zal het wel niet meer worden, denk ik πŸ™‚

well played diabetes

Eerste geboortepakje gevonden!

Ik was nog op zoek naar ‘het perfecte eerste pakje’, en dat heb ik ondertussen gevonden! πŸ™‚ Allez, niet dat dat nu zo speciaal is, maar toch… ik wilde niet zomaar eender welk pakje aandoen. Het is geen groot staatsgeheim, maar ik ga het toch nog even geheim houden voor op de blog πŸ˜€ Ik kan wel verklappen dat ik het laten maken heb door Si’Olala. Heel gemakkelijk, ik koos een stofje (diegenen die mij een beetje kennen, kunnen misschien al raden voor welk stofje ik gegaan ben) en zij maakte daar een leuk pakje en mutsje van. Het geboortepakje staat ergens op haar Facebookpagina en Instagram, dus wie het kan raden krijgt dikke punten πŸ˜€Β 

Een kerstpakje heb ik ook al gevonden! Haha πŸ˜€ Dit zag ik liggen in de Dreambaby en kostte €5. Kon ik niet laten liggen πŸ™‚Β 

IMG_20181010_193136635

De kinderkamer

Jaaaa, de kinderkamer is zo goed als af! πŸ™‚ Die kamer zal nog niet direct gebruikt worden om in te slapen, maar haar kleerkast enz moest ook in orde zijn hΓ©. Het thema is ‘geel’ en ‘katjes’ πŸ˜€ whaha! Hoe kon het ook anders? Joa heeft zelfs een hele mooie grote kat op de muur geschilderd. Ben ik héél blij mee, nu maar hopen dat ons kindje geen hondenmens wordt πŸ˜€ De kamer heeft nog wat extra aankleding nodig, maar dat komt wel in de loop van de weken/maanden.Β 

De lang uitgestelde bikini-waxΒ 

Haha, jaja… dat heb ik ook gedaan! πŸ˜€ Ik wil hier gerust mijn ervaringen over delen, maar ik weet niet of dat te Too Much Information is voor sommigen, kan hΓ©! In ieder geval, als je wilt horen wat mijn ervaring is… vraag gerust. Ik vertel het je in geuren en kleuren πŸ™‚ Ondertussen ben ik ook al voor een tweede keer geweest, en ik kan je zeggen dat het verschil enorm is! Veel minder pijnlijk, en de haartjes die terug komen zijn heel zacht en bijna niet zichtbaar. Je moet ff doorbijten een eerste keer, maar het wordt beloond! πŸ™‚

Zwangerschapsfoto’s

In week 36 van m’n zwangerschap, hebben Joa en ik foto’s laten trekken πŸ˜€ Fotografen van dienst waren m’n schoonouders, want we hadden geen zin om zo veel geld uit te geven voor een awkward fotoshoot met een professionele fotograaf. En trouwens, zij hebben dat prima gedaan en er zijn wel wat leuke foto’s uitgekomen! πŸ™‚ We vinden het sowieso heel awkward als er foto’s van ons samen worden getrokken en dan weten we niet hoe we moeten staan, hoe we onze handen moeten houden enz,… We hebben maar wat gedaan :p In ieder geval, ik hoor van veel mama’s dat ze spijt hebben dat ze niet meer zwangere foto’s hebben getrokken, en dat wilde ik voorkomen πŸ˜€Β 

WhatsApp Image 2018-10-19 at 08.56.34WhatsApp Image 2018-10-19 at 08.56.46WhatsApp Image 2018-10-19 at 08.56.50

Ziezo, dit was weer een korte update πŸ™‚ De volgende keer dat jullie een blogpost van mij zien verschijnen… zal het waarschijnlijk zijn om ons kindje voor te stellen! πŸ™‚ Wensen jullie me allemaal veel succes en hopen jullie mee op een goede en vlotte bevalling? Dat zou fijn zijn, hihi πŸ˜€

Toedelss! x

6 gedachten over “UPDATE | 38 weken zwanger

  1. Kan de meeste van je foto’s niet zien precies 😦 Ik wens je alleszins héél veel succes! Nog efkes aftellen en dan ga je voor je’t doorhebt ineens jullie mini mensje in je armen hebben. Geniet er van hΓ©!
    Zo’n bikiniwax heb ik dus ook eens gedaan( heb het wrs vorige keer al uitgebreid verteld :p maar toch!) en die tweede keer deed geen pijn en de derde keer was terug zoals de eerste keer :p en toen ben ik gestopt. Haha.

    Like

  2. Heel veel succes bij de bevalling!! En hopelijk ben je dan van die diabetes vanaf πŸ™‚ Hoera voor de katjes!! Ook al heb ik 3 windhonden, ik ben een kattenmens.
    BTW ik ben wel benieuwd naar de ontharing daar beneden… ik sukkel daar zelf ook wat mee.

    Like

Plaats een reactie